تازه ها


آیا می خواهید آمار و ارقام فروش را بهبود دهید؟ یا شاید قصد دارید از حالت رکود خارج شوید؟ برای دستیابی به این اهداف، روشهای متعددی وجود دارد. یکی از موثرترین آنها، بهبود مهارتهای فروش است. فرایند فروش وابستگی خاصی به رفتارهای اجتماعی دارد. پس همانطور که رفتارها، باورها و نگاه مردم (یه عنوان مشتریان شما) تغییر می­کند، روشها و تازه های فروش نیز نیاز به تغییر و انطباق دارند.

هر روز، رقابت شدیدتر می شود، انتظارات مشتریان بیشتر و بیشتر می شود و برای بقا و رشد سازمان باید از تازه های هوشمندانه و اثربخش استفاده کرد. برای پیروزی در این عرصه رقابتی، وجود نیروهای کاملا حرفه ای در خط مقدم فروش، الزامی است. امروزه کیفیت ارتباط اعضای تیم فروش با مشتریان، یکی از عوامل تعیین کننده بقای کسب و کارها محسوب می شود. نیروهای فروش توانا و زبده، مهره های اصلی ستون فقرات سازمان هستند. نیروهای فروش برای مشتری ارزش و برای سازمان ثروت تولید می کنند.

دنیای اقتصاد- برایان موران، مترجم: سیمین راد
این سه پیشنهاد به شما کمک خواهد کرد تا بله مشتریان را به دست آورید، ولوآنکه یک فروشنده‌ مادرزاد نباشید:
من همیشه این گلایه‌ صاحبان کسب و کار را می‌شنوم: «ما تولید یا خدمات بسیار خوبی داریم، اما صرفا نمی‌دانیم چطور محصولات‌مان را به فروش برسانیم. یا اینکه «ما از فروش‌ متنفریم!»
متاسفانه برای این دسته از کارآفرین‌ها، فروختن یک فرآیند ناخوشایند، اما ضروری محسوب می‌شود. پس نیاز دارید که روش‌های فروختن را بیاموزید، مگر آنکه محصول شما آنقدر ویژه و خاص باشد که مردم برای خریدنش، خواهان صف‌بستن مقابل دفتر فروش شما باشند؛ در غیراین‌صورت، اگر مکانیزم فروش‌تان را رو به راه نکنید، روزهای کاری‌تان در مقام یک مالک کسب‌وکار رو به پایان است.

مدیران توسعه بازار، بسترساز موفقیت سازمان در زمینه فروش هستند. آنها بازوی توانمند مدیران ارشد سازمان‌ها به شمار می‌روند. انجام وظیفه در سمت مدیر توسعه بازار جذابیت‌های فراوانی دارد. برای موفقیت در این شغل، دانش و مهارتهای ویژه‌ای مورد نیاز است که از طریق دوره‌های آموزشی قابل یادگیری هستند. دانش آموختگان دوره پرورش مدیر توسعه بازار قادر خواهند بود که به نحو شایسته در راستای توسعه قلمروی بازار بنگاه‌های اقتصادی ایفای نقش و زمینه را برای فروش بیشتر آماده کنند.